Jo lielāks uzņēmums, jo lielāki ražošanas apjomi, un attiecīgi vienu vienību var saražot lētāk. "Ja viņi ražo daudz, var saražot lēti un ne jau tikai eksportam, viņi arī vietējā tirgū var piedāvāt lētāk," skaidroja Gulbe, uzsverot, ka tāpēc ir vajadzīgas lielās, konkurētspējīgās rūpnīcas.
Tāpat ļoti būtiska ir veikalu konkurence, kas Latvijā ir maza. "Mums ir divas lielas ķēdes, viena – trešā, kas ienāca. (..) Mums vienkārši trūkst konkurences," sacīja Gulbe.
Viņa arī zināja stāstīt, ka Latvijas pierobežā mazākos veikalos cenas pat ir zemākas nekā lielo veikalu ķēdēs. Gulbe to saista ar zemo pirktspēju: "Tas mazais veikaliņš droši vien ir optimizējis visu, ko vien var. Ja parunā ar tirgotājiem, daža mazā ciemata veikala apgrozījums ir mazāks par rīdzinieka vidējo algu."
Gulbe piebilda, ka visā valstī pārtikas cenas nav vienādas.
Viņasprāt, pircējiem būtu svarīgi atbalstīt mazos piemājas veikalus, lai tie spēlētu lielāku lomu kopējā tirgū.